Pages

Tuesday, February 14, 2012

Vegan cake : Avocacodo choc cake

Boleh dikatakan ni vegan cake yang ketiga (include super easy mom favourite carrot cake w cheese frost & zucchini choc cake).. Hampir sebulan lebih juga saya peram avocado dalam fridge sbb saya berdebar2 nak try.. Tapi memandangkan avocado yg diperam tu dah mushy, ku gagahkan diri juga untuk buat cake ini...

Resepi saya import dari ( http://kirbiecravings.com/2011/06/avocado-chocolate-cake.html ) * klu xde link korang copy jelah kat link address tu eh..update pakai phone ni ai mls explore *

Taste verdict :
Saya rasa macam ada hint of soya taste.. Mungkin juga sbb saya skeptikal kepada avocado buat saya rasa saya suka zucchini cake lagi..

Dan lagi since resepi ni eggless and butterless buat cake ini bukan jiwa saya yg not so vegan...haha...next maybe saya try version yg ada telur tapi still omit the butter sbb avocado ialah buah/sayuran yg high fat content... *tapi klu ada butter sedap juga kot...hepppppp*

Oh ya, resepi yg saya ikut tu suppose fit into 8" or 9" inch tin... Saya guna 7" tin.. So macam sarung nangka, bila nangka besar sangat tapi sarung pakai baju fit, lama2 dia koyak lah...haha...
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected