Pages

Wednesday, July 21, 2010

Belanda -> Melayu -> Jambi

Bila orang kata 'seperti Belanda dapat tanah' ..[ google jap nak tau makna ]
Ni pula seperti Melayu dapat resepi kek dari Belanda
Kek ape?
Kek Lapis Jambi
Lorrr Jambi pulak?
Maka peribahasa boleh jadi begini
' Seperti Belanda dapat tanah bagi Melayu resepi kek Jambi pula dapat nama '

Nama kek ni Kek Lapis Jambi.. makcik saya kata orang Belanda yang ajar resepi ni kat Arwah Tok saya..Ooooo begitu rupanya..err ni lapisan ayah saya buat..abaikan permukaan atas tu sbb anak yang terbalikkan kek...

Anak ada buat jugak.. tapi bila anak buat, lagi cantik lapisannya...terkini dan berjalur lebar

KOG, saya juga ada kek lapis broadband

4 comments:

Dr Singa said... Reply to comment

sungguh tekun dan sabar membuat kek ini...
mau dekat 20 lapis tu!!

ciketon fazya said... Reply to comment

ayah saya sabar... 4 jam melapis..

anak plak jimat masa.. dari 4 jam leh jadi 2 jam..hahaha

kucingorengemok said... Reply to comment

ni band dia nipis ni... hihi

kakak ipar kat kita terer buat kek lapis ni, tapi memang cepat masuk hospital pasal telur 30 bijik, gula entah berapa kilo, tepung 1 senduk je kot

ciketon fazya said... Reply to comment

mmg almost flourless pun...

ayah kite je yg sabar lapis gini... kalau kite mmg buat tebal2 je.. panar u dok depan oven..

nnt kite nak try kek broadband KOG plak.

myfreecopyright.com registered & protected