Pages

Tuesday, July 6, 2010

6 days activity quick update

Baru balik dari trip yang bercampur2..

Dimulakan dengan trip ke Summerset Rompin.. trip ini adalah trip opis saya sebenarnya.. dan Ahmad Zulkifli tu saya bawa duduk sebilik dengan saya .. haha bagi statement mengong... dengan bayaran separuh harga, bos saya tak marah pun saya duduk sebilik dengan lelaki..haha

Kami duduk 3 hari 2 malam di resort berkenaan.. sebab ni trip opis yang bertujuan mengukuhkan pasukan kerja opis, maka kebanyakkan masa saya ada LDK lah, team building la.. maka nikmat berada di bilik hotel hanya dinikmati oleh Ahmad Zulkifli.. Tapi menurut complaint yang saya terima dari Ahmad Zulkifli tentang Summerset Rompin

Bilik : Berhabuk
Kipas : Mula2 sampai hidup, lepas sehari tak function
Aircond : sejuk tapi macam berhabuk jugak
Toilet : Ok.. tapi kalau org berjiwa tak berapa western ni cam tak pandai bowl jauh dari pili paip
Facility : So so.. kawasan cantik tapi tak well maintain.
Makan : Sedap..
Activity provided : Quite fun

Secara keseluruhannya ok la.. makanan yang sedap tu boleh jadi rasuah tutup mulut la..

Memandangkan saya bz ber LDK.. saya tak dpt jalan2 langsung tepi pantai, tapi dapat juga jalan2 kat pekan Rompin sebab cari farmasi sebab ada orang demam sebilik ngan saya..hehe..tapi dalam demam2 sempat juga orang itu pergi jalan2 dengar trial kat magistrate court rompin cari kawan lama tapi jumpa kawan baru... yela, kalau tunggu saya berLDK mau lebam hantuk kepala kat bilik hotel sebab bosan...

Kami (saya, suami dan warga opis saya) berada di Summerset selama 3 hari dari hari rabu sampai jumaat.. semasa solat jumaat kami bergerak pulang.. tak sempat solat jumaat, tapi memandangkan musafir, saya dan Ahmad Zulkifli buat solat jama' takdim di Masjid Kampung Leban Condong, Rompin...Masjid ni cantik, tapi fasiliti tandas boleh diperbaiki terutamanya tandas perempuan [ saya rasa sebab orang pompuan malas gi masjid menyebabkan tandas perempuan kebanyakkan masjid dipandang enteng...hoooo oh.. word takleh blah ]

Dari Rompin kami ( saya dan suami ) pergi menyambung perjalanan ke Mersing.. Kenapa Mersing?? Sebab Mersing dah dekat ngan Rompin..Lagi satu Mersing ni ada sentimental value percintaan saya ngan Ahmad Zulkifli... cheeeewahhhh...Maka kami tido semalam di Mersing mengenang chinta.... [ hooh tolong ni lagi takleh blah]... Kami bermalam di hotel Sri Malaysia Mersing...not bad... ada swimming pool dan makan breakfastnya pelbagai [ sarapan kat sini memang sedap..tak tipu] ...TV dilengkapi Astro..

Hari Sabtu kami bersiap2 untuk balik BP...sebelum tu singgah dulu beli ole2 dari Mersing.. Bila pergi tempat tepi laut automatik ole2nya keropok.. lepas2 tu pusing2 lagi cari satar... seb baik jumpa pakcik bawak moto jual satar... dah jumpa satar... gerak balik...

Perjalanan Mersing ke BP sebenarnya mencabar... sebab tu dulu masa Ahmad Zulkifli nak pergi seorang diri Pakcik Yusof dan Mak Jam tak bagi... dikesempatan ini saya demo kan jalan Mersing - BP yang berliku-liku tu dan dilengkapi hutan berpokok balak juga.. Bak kata Pakcik Yusof (ayah saya) pemilihan saya melalui Felda Nitar agak tepat sbb tuhannya sudah nipis sedikit.. Kalau ikut jalan Jemaluang mungkin boleh jumpa Tok Gajah dan boleh main-main tanya ' Pukul berapa Dato Harimau?'.... phewwwww!!!

Tiba di Kluang pada jam 4.30ptg... singgah solat kat Masjid ____ [ tak ingat nama ] sebelah High School Kluang... rupenya jalan tu jalan sehala... huh seb baik polis tak saman sbb saya memandu menentang arus... seb baik naik keta selangor... kalau Bawa JJL mau kena pergi mintak maaf depan sultan...haha.. abes solat pergi Jalan Station... ada ape dengan Jalan Station.. di sini la ada kedai kopitiam Cina a.k.a Kluang Railway Coffee... ya memang minum kedai Cina... Tapi ape salah minum kedai Cina tapi Muslim kan???

Lepas layan kopi kaw dan bun butter ngan kaya... kami meneruskan perjalanan ke rumah Batu Pahat... 2 hari di Batu Pahat saya sempat bawa suami rasa lontong sate kat Simpang 5.. lontong sate kat sini sedap tapi nanti saya nak bagi surat layang kat budak kedai tu supaya tak tolak cawan atau pinggan yang dah guna ngan kaki...

Semalam baru bertolak pulang balik Dengkil... berlari-larian anak dengar bunyi keta Baba & Mama sampai..kesian...

6 hari jalan mana gambarnya????
Owh gambar lum transfer... tapi saya dah ketar jari nak update blog..nah rasa kan!!!

Nanti saya updatekan gambarnya.. bila eh??? esok kot..:)

3 comments:

Dr Singa said... Reply to comment

ko rasuah encik ahmad Zulkifli makaaaaaan je ek?
kalau tak lagi banyak dia ngomen...

ciketon fazya said... Reply to comment

haha...tau je dr ni..

ni sbb pantun berpesan

Gendang gendut tali kecapi..kenyang perut senang hati..heee

kucingorengemok said... Reply to comment

mersing pun dah ada satar? ingat makanan orang terengganu je...

myfreecopyright.com registered & protected