Pages

Monday, May 31, 2010

Jaja & Din = mangan???

Cinta pandang pertamakah ini...
Sekiranya tiba-tiba anda bertemu dengan lelaki yang membuat jantung anda berlari setara dengan kelajuan jet Sukhoi buatan Rusia, dan mata anda pula tak bisa berpaling daripada dia biarpun sedetik, lalu apa tindakan anda?

=A= katakan: lupakan sahaja itu hanya logamaya
=B= rahsiakan perasaan anda dalam diari merah jambu
=C= kenal pasti siapa dia, dan suruh ayah ibu meminang dia
=D= segera periksa jantung, mata dan tekanan darah, ke doktor pakar

Jaja telah memilih =C= sebagai jawapan

cinta telah membuat aku tidak lut lagi dengan segala ‘peraturan hati’ yang selama ini aku junjung!

Implikasinya:
Abah dan uminya rasa
[♪¿∫∞Ωπ䮉¾]

Alahai, anak abah ni, awat la sampai jadi lagu tu!
Mama nak sorok muka ni kat mana, Jaja?

Inilah cerita Jaja yang meminang ustaz Sastera Arab lulusan Universiti al-Azhar sebagai suami. Tegarkah Jaja seorang media planner memilih hidup ala-ala ‘zuhud’ macam Din nanti?
rupa-rupanya cinta telah membawa hatiku terbuai-buai ke sana ke sini tanpa perlu berhenti di mana-mana ‘lampu isyarat’...

*************************************************************************************

Saya membaca hujung minggu lepas... YA!!! saya membaca.. membaca novel.. [ Faz baca Quran Faz.. errr baik abang...]... Tapi novel ni fenomena dalam diri saya.. [cuba perasan diri seperti Jaja... berhenti perasan sekarang!!!!!]

Saya tak paksa korang baca buku ni.. tapi saya yang bermuka sombong menangis2 memeluk suami lepas baca buku ni.. Tarbiah yang baik untuk orang seperti saya..haha....

p/s: sebab tu saya jarang baca buku novel.. saya tau pengakhirannya saya akan hasilkan mangan

9 comments:

Psyche said... Reply to comment

ayat dia camne, Eton? ada bunga2 jiwang tak best or ayat skema2 tapi punya maksud yang menarik (err.. boleh paham ke ape yang saya mahu tanya ni? maap, BM saya bukan 1. huhu).

ciketon fazya said... Reply to comment

ayatnya macam sinopsis tu.. seperti ayat penulis blog tak ikut tatatbahasa dewan bahasa..[ BM ayat ni lebih parah ]

Dr Singa said... Reply to comment

ni mesti 1
tak sampai 1/2 hari dah khatam kan!!!

Psyche said... Reply to comment

owh! itu sinopsis dari buku tu eh. wah.. menarik ni. hahahahhaha... saya mau carik ini buku!

(lewat ini, punya gaji lebihan, maka haruslah dibelanjakan ke arah pembelian buku, bukan?!)

ciketon fazya said... Reply to comment

dr. singa : 2 hari.. sbb nak pulun sehari karang tak layan suami... [buatkan air teh okeh]

kp : mmg best.. insaf juga.. teringat dah selesai qada' solat ke lum ntah.. recommended!

Nedrine said... Reply to comment

wahh!!mcm best jek...sy kememe juga wpun muke nmpk ganaz.kamu muke sombong.saya muke ganaz.hehe..nngok kartun pn wa ble nngis..wuu~ lama da tak bc novel melayu.ayat dia ni bkn type jiwang2 mcm zaman mude kite mude remaja dlu tu kn??[skang pn mude lg..makin mude...]

Unknown said... Reply to comment

nak tambah
mmg best, kalau tak kawen lagi, cam insaf je nak cari laki
kalau kawin lak, mesti rase 'sangat jauh aku dan jaja ni'

ciketon fazya said... Reply to comment

ned : mmg best.. org sombong pun cair...huuu

ain : siap termenung jap.. bagusnya jaja tu..

AYIE said... Reply to comment

assalamualaikum..
buku ni memang sangat best..!
daripada sinopsis dah tau..
critanya sangat santai, kelakar n pd mse yg sme bnyak pngajaran..
:)

myfreecopyright.com registered & protected