Pages

Monday, April 5, 2010

Entry tak bertajuk

CERITA 1
Weekend adalah hari yang heaven dengan food sbb masa weekend saya ada banyak masa nak memasak dan membuat garnishing..haha.. tak le blah...eh tapi yelah.. kan saya perempuan cantik [ uwekkk :: muntah pelangi ] maka makanannya wajib cantik gitu...

MAKANAN HARI SABTU
kan klu gambar2 dalam buku masakan kan suka fokus part sket2 je supaya lebih mengujakan..hehe..
hehe the exact look is like this..sebenarnya ini adalah ini adalah Tortila versi Dengkilville..hehe.. tapi nama Malaysia ialah LEMPENG oke.. but to make it international, we serve it with Philadelphian cheese spread..nyum2..:p

MAKANAN HARI AHAD

hehe ni gambar yang disnap selepas dah beberapa kali makan dan ianya ialah mee rebus terakhir sebelum periuknya dibasuh... Hari Ahad ialah hari rutin saya memulangkan pinggan mangkuk jiran a.k.a Makcik * selepas sepanjang minggu Makcik *taja makan malam kami..hehe..
* link ni link anak Makcik..hehe
Week ni saya masak Mee Rebus..huhu.. sehari sebelum saya confirmkan semula resepi ngan Mak Jem [ma saya lah tu] ... huhu oleh kerana saya bukan la pemasak tegar di rumah, Mak Jem macam tak confident saya masak mee rebus...siap suggest menu jadi mee sup je sbb tu je yang dia rasa saya leh masak...Cabaran sungguh ma saya ni.. saya try jugak menumis kuah mee rebus...hehe maybe tak sama cam Hj Wahid or Linda Onn..Tapi suami saya kata sedap [ hehe klu u kata tak sedap, i tido luar... :p ]
Semalam juga housemate rumah lama datang.. so mereka pun dpt menikmati mee rebus yang dimasak pertama kali ini.. hehe jemput datang lagi lain kali..:)


CERITA 2
Selain memasak, saya juga masih rancak mengemas dan meng organize keadaan rumah kami..hehe.. syukur alhamdulillah rumah kami dah lengkap semua peralatan..hehe sambil mengemas pulak pembantu cilik yang lucu ni..
we named her Butterscotch [tu bekas air BS.. tema kami mmg JAWI]

ni BS sibuk2 bila saya nak pasang langsir

juga sibuk nak ikut solat..haihhhh anak nakal

Sebenarnya BS kami jumpa kat Masjid Jameatus Solehah [ni Masjid Dengkil].. Lepas ajak bermain2 dan berjalan2 ke Kota Warisan lepas solat Isyak, kami pulangkan semula BS ke masjid dengan sebungkus Frieskis kepada musafir di Masjid.. tetiba esok harinya kami nampak BS ada di laman rumah kami.. rupanya BS telah dibawa pulang oleh jiran kami.. so tanpa sesapa melantik, secara tak rasminya kami ialah mak bapak angkat BS..hehe.. [ budak kecik agaknya kucing pandai membaca, nak makan siap tenung kotak Whiskas...].. we hope kucing genius ni hidup lama n boleh bermain2 dgn anak kami nnt... dengdegedengdengdengdeng :p..

p/s: cerita bercampur2 camana nak bagi tajuk..:P

2 comments:

irazahyra said... Reply to comment

eh2...mknn yg 1st tu sdap je klihatan....mee aritu mkasey ye,sdap ;)

thniah la utk rutin ahad tu,troskan..wahhh!!
*nk kuar jog ahad roger ira tau!!

ciketon fazya said... Reply to comment

ye saya mmg berhasrat meneruskan rutin ahad tu sbb mama kamu lagi selalu mengenyangkan kami sumi isteri..hehe

*eh ahad lepas tak ikut abg jog ke? akak tak ikut sbb hidung berlari2an di pagi2 hari..mls ikut..

myfreecopyright.com registered & protected