Pages

Thursday, April 1, 2010

Saya kan perempuan cantek

Tu ape yang anak sepupu saya cakap pada saya dulu... haaa kan betul....:)


Hari ni saya nampak k.p dapat award yang sama.. baru saya teringat saya telah berhutang kepada pemberi award Kak Masayu nak buat entry begini... Ya ampun.. saya mmg perlukan initiator nak update blog barangkali..hehe..tapi saya mmg tersipu2 malu bila Kak Masayu claim saya hebat.. sebab sekarang ni belum hebat sangat...huhuhu

Oke.. syarat ni begini..
1. Buat pautan kepada blogger yang memberi award.
2. Nyatakan 7 perkara tentang diri saya.
3. Pass over the award kepada 15 orang rakan yang dirasakan cantek..:)

Syarat kesatu :
Ya saya jemput semua readers [haha bunyi cam la glamer sgt kan] untuk berkongsi baca blog Kak Masayu Ahmad sebab dia lagi hebat dari saya.. saya selalu berhasrat jadi macam dia supaya boleh duduk rumah, jaga anak2 [^_^] dan blogging.. dan dia sangat baik hati berkongsi setiap pengalaman semasa bekerja dan sebagai surirumah sekarang...

Syarat kedua :
Ape ye nak cakap pasal diri saya.. baiklah sbb saya nak paksa anda semua baca.. maka saya cuba pastikan anda tidak dibekalkan dengan fakta yang boleh buat anda muntah pelangi.. heeee..

1. Saya dah try memblog banyak kali.. tapi setakat ni menggunakan pembekal blogspot la paling lama.. saya berangan2 nak membeli domain yang berharga RM40 setahun untuk menjadikan blog saya berbunyi www[dot]fazya[dot]com .. hehe tapi sampai skang hangging... :p

2. Saya rasa suami saya tu 'made in heaven' [asal cakap nak loving2 tukar warna jadi pink] buat saya atas beberapa reason dan kebetulan yang terjadi kepada diri saya sejak saya tingkatan 4 lagi.. haha nasib baik ia tidak muncul ketika saya tingkatan 4 itu.. kalau tak ntah2 saya malas ambik SPM... :p

3. Lepas kahwin hari2 saya berulang sejauh 40km pergi dan 40km balik.. Pada asalnya perjalanan itu 50km pergi dan 50km balik.. tapi saya telah mengurangkan 10km dengan melalui kawasan kubur 1Malaysia yang berada antara Putrajaya dan Dengkil.. hehe malam tak lalu lah.. huuuuuu

4. Sebenarnya saya bukanlah pendengar radio tegar.. saya menaiki kereta mendengar radio hanya sekadar untuk bernyanyi2 kecil bila dengar lagu.. jadi amat tidak pernah saya menshorlistedkan radio ape yang sangat disukai... dan saya tak pandai set channel radio dekat kereta [hohhh kasihan]..

5. Satu kemalangan melanggar jambatan di Kampung Tengah menguatkan semangat memandu saya seperti sekarang ni... kalau tak bila pegang stereng keta je ketar...hehehe

6. Saya masih berhutang pelajaran berenang kepada diri saya sendiri...

7. Pada asalnya saya berhasrat belajar coklat adalah untuk suka2 dan masa depan.. Saya berangan2 idealistik untuk menyediakan semua makanan secara homemade kepada anak2 saya.. [ Mama baik kan Baba???? :p ]... Walaubagaimanapun syukur Alhamdulillah coklat homemade tu dpt saya kongsikan secara kecil-kecilan kepada rakan yang membayar... hehe...


Syarat ketiga :
Hehe bukanlah disebabkan rasa bersalah tak deliver lagi hadiah coklat [walaupun mmg ia juga] kepada Puan Siti Sifir menyebabkan saya mengawardkan award ini kepada beliau.. Tapi sebab lebih utamanya blog beliau adalah blog rujukan saya dalam membina keluarga dan kehidupan sehari-harian.. mungkin juga ia bukan ideal untuk anda.. tapi ia relevan bagi saya dan juga mempengaruhi suami saya..hehe.. saya pasti juga bukan saya seorang yang menghadiahi award ini kepada beliau.. dan dikesempatan ini saya mengucapkan tahniah kepada Kak Sitisifir yang baru dapat Ahmadi... I love Ahmad too... hehe...

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected