Pages

Wednesday, May 6, 2009

Survey

Oleh kerana lately digembar gemburkan byk makanan yang syubhat kandungannya..saya berazam [sebenarnya berangan 90% dari pada azam itu] untuk prepare makanan sendiri [namun haruslah bahan mentahnya saya source daripada tempat yang dipercayai]..Jadi saya gemar untuk surf cari site2 yang tunjuk cara produce makanan sendiri [actually hanya tumbuhan je produce makanan sendiri, other than plant are all user only]..Sebab tu saya belajar chocolate, baking cake by my own [walaupun limited benar cake yang saya tau buat]..

Im amazed bila dengar my fren MIL made a bread by her own..[i guest dari roti biasa2 until berperisa]..Pastu masa gi rumah cikgu coklat saya, she served us her homemade olive bread..byk gile saya makan roti tu..

Maka saya teruja-uja untuk membeli sebuah breadmaker..tapi setakat ni yang plg murah saya review internet is ~RM400.00 [Empress Breadmaker : Cosway], pastu RM529.00 [Kenwood BNM250:refer kat site Sen Heng] dan beberapa model lagi yang saya tak jumpa harganya...[New Life Breadmaker, Anoxxa Breadmaker, Moulinex Breadmaker, Panasonic Breadmaker]..
refers
http://www1.kenwoodworld.com/my/product_category.php?cat=1128
http://www.newlife.com.my/products/pfcare/breadmaker.asp

Sebenarnya boleh je buat roti pun without this machine as long as ada oven untuk baking.. tapi saya suka gadget2 cam ni [dan sebenarnya saya malas nak uli tepung tu lama2]...

~MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU~

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected