Pages

Sunday, December 7, 2008

Ayah dan Ibu kite

Sedari minggu lalu saya telah terbaca dalam blog schoolmate saya Eliza Suraiya tentang ibunda Azza yang sdg dalam proses operasi..agak mengejutkan juga sbb agak baru juga saya bertemu ibu beliau swktu Azza melahirkan Airyll..Dan hari semalam sewaktu berjalan2 di Banting terima 1 msg dari Cik Nade...

"As'kum kwn2, emak Azariah Azmir telah kembali ke rahmatullah jam 3.20 ptg..sama2 kite doakan rohnya ditempatkan dikalangan org beriman"

Ironiknya pulang daripada Banting saya dan dia (ya saya pergi ke Banting berdua) ke pusara Arwah Ma Mr. Alfateh dan saudara mara berdekatan..saya tau betapa sayangnya Mr. Alfateh kepada ayahanda dan ibunya dimana bila saya nilai diri saya kembali, saya jarang menzahirkan sayang saya pada kepada ayah dan ibu saya...

Kalau mengeneralisasikan ibu mertua seperti Mak Dara dalam Ibu Mertuaku mmg saya rasa saya tak sanggup untuk ada ibu mertuakan org sebegitu..tapi meneliti sikap anak yang ditinggalkan oleh arwah bakal ibu mertua saya, saya rasa ralat juga tak berupaya untuk menemui beliau...

Saya teringat kata-kata seorang sahabat yang juga telah kehilangan ibunya..

'" Juju (ya nama lain saya ialah JUJU) u tak melalui lagi rasa kehilangan.. klu dah takde u akan kesal kerana tidak menzahirkan sayang u semasa hayat parents u."

Disini saya dedikasikan takziah kepada Azza..semoga tabah menghadapi kehilangan...Juga salam Eid Adha kepada semua readers...

0 comments:

myfreecopyright.com registered & protected