Pages

Monday, October 20, 2008

Air suam itu sedap juga ye...

Lately saya ada masalah sekiranya saya tidur di atas lantai secara direct kerana saya akan mengalami batuk yang sangat teruk...selalunya akan dilengkapi pakej sesak nafas..kemudian dikuti dengan muntah...

Saya perasan sejak kejadian ini berlaku sejak demam awal hari raya lalu sehingga kini...dan klu di rumah saya akan dilegakan dengan urutan ma (kerana saya tido dgn ma n sudah pastinya batuk saya menganggu tido ma..plus more pastinya ibu kite tak tega mendengar anaknya derita bukan????)

Bila berjauhan dari parents, mujur ada En.A yang kerap concern ttg health status saya..sentiasa mengingatkan saya minum air suam, pakai stokin masa tido, tido pakai selimut, kipas jgn direct pada dada, kurangkan mandi mlm...Siap cari comforter juga untuk saya kerana mengambil tahu ketebalan tilam saya yang nipis itu...Tq ye yang..

Seriusly, saya selalu ada masalah nak minum air panas or suam..tapi oleh kerana batuk ini terlalu menyakitkan saya kuatkan hati mendisiplinkan diri meminum air suam..tak dinafikan jauh melegakan berbanding keinginan saya terhadap air sejuk...baru saya perasan selama ini yang saya gemari itu hanyalah keinginan dan ia dikalau oleh perasaan sahaja sedangkan yang penting untuk kesihatan itu tidah saya hiraukan (ermmm bukan TIDAK cuma KURANG barangkali)...

Bila saya nilai kembali fenomena ini (hehe teringat cite fenomena scene Ramona Rahman mandi pakai kain batik tu...heee), benarla pepatah berkata 'Ikut rasa binasa, ikut hati mati'...errrr sebenarnya entry reverse phsyco terhadap batuk shaja..i need someone to care abt me...:(

1 comments:

Anonymous said... Reply to comment

Cik Eton,
Biasala tu da sakit baru crik air suam..
Mcm saye juge!
I know the feeling tgh2 mlm bute xble tido sbb asik la batuk..
Get Well Soon babe.

NADE~

myfreecopyright.com registered & protected